Wednesday, 15 June 2011

rEeNaFaHlAfi................( ,'' )( '', )

B.........syg syg b....tapi segala yang tertulis kita kena hadapi dengan hati yang terbuka....bukan juga kita pinta apa yang terjadi..kita menyulam jauh cerita cinta kita..tapi tak sangka kita kerna berhenti di persimpangan yang kita tak ingin pergi..malah  kitajuga  x sempat nak pilih jalan kita sendiri sebab orang lain yang tentukan haluan yang kita sendiri tak nak kejamnya dowg..tapi bagi b...apa yang terjadi akan buat b rasa bhgia kembali sebab mama dgn ayah dah jodohkan b dengan pilihan hati owg...mungkin itu yang terbaik mama dengan ayah nampak...kita kena terima b...jodoh kita sampai sini sahaja,,,owg terima segala apa yang terjadi....b yang terbaik untuk owg..sebab tu b bukan milik owg...owg harap dia blh jaga b mcne b rasa bhgia sebelum nie....B,,,owg mintk maaf sebab owg tak boleh terima owg lain sebab owg msh teringat b....until now owg selalu ingat b n doakan b bhgia selalu...tapi x bermakna owg nk b selalu dengan owg smpi abaikan owg yang lebih berhak untuk hidup..untk merasa bhgia dgn b....owg igt b...tapi owg tak pinta untuk muncul semula..ingatan kita dah jadi sekadar seorg kawan .sebab owg dah dapat terima b...kasih sayang kita makin hari makin hilang bila b d terpana rasa bhgia dengan tunang b..
Owg harap b bhgia dengan dia,,sbb owg tgk b makin ceria x mcm dlu....hehe....kenangan yang terjadi buat kita lebih matang kan b..tapi letihnya bila kita tak mampu nak handle semua nie seorang diri..hanya famly jadi pendengar setia...susuh dan senang fmly la segalanya....
B..

Wednesday, 8 June 2011

Qu DaLAm D lEmA rInDu..........!!!!

         Hidup koi dah makin  keliru bila dia yang koi syg secara mdadak mlangkah pergi bila keputusan fmly dia tak boleh d ubah sama skli..antara fmly dgn koi dia terpaksa memilih fmly walha kami dah janji sempai akhr hayat....perubahan mdadak dia koi blh rasa sbb dia sllu ada bile saat koi memerlukn..dia x boleh b'rahsia dan dia x pandai tok tipu koi...
         Dengan apa yang koi tahu sebelum tu koi dah undur diri siap2,...koi redho klo dia bukan milik koi...segala kebahgian yang terjalin lama lenyap mcm tu je....hilang rasa sedih tapi memori otak koi tak mudah untuk padam.
         Koi bukak pintu untuk koi berkawan dengan owg lain...kawan bukan untuk jatuh cinta,,,untuk terima owg lain buat masa skunk amat payah koi nk buat...koi mintak maaf banyak j** sbb koi mmg tak blh terima aok dalam hidup koi...koi boleh buat aok jadi kawan je...smpi ble pun aok lah kawan paling terbaik untuk koi dan pdengar setia...
        Tapi hati koi tergugat bila hati koi mula kenal dengan r****, sedangkan koi tak pernah ada rasa dia untuk koi...jauh rasa hati lagi2 untuk memilik owg yg bernama r**** , tapi koi cuba untuk memulakan walaupun dulu dia pernah memulakan...thanks sbb sapaan koi aok layan..so koi tak rasa sengan....koi mula terus berkawan.tapi kena hati tak dapat rasa selesa mcm sebelum nie....knp mst bila koi dgn owg lain,pikiran koi kelain......
        Setelah sekian lama kenapa dia datang bila semuanya da terjadi...dia dah jadi hak owg lain bukan hak koi dah..tapi bila dia datang membuat kan koi berbelah bagi untuk koi bagi semula rasa syg koi pada dia...tapi koi tetap dengan keputusan koi...koi tak akan merutuhkan kbhgian owg lain...biar lah koi je yang merasa d kecewa kan...
       koi harap dia dapat mjaga insan yang pernah ada dalam hati koi dlu...jangan myesal dengan apa yang terjadi sebaliknye menerima dengan hati yang terbuka...jodoh pertemuan aok dengan dia dah tertulis..allah dah dia cipta dia d buat dari tulang rusuk kiri aok...jgn hancur kan hati famly aok dgn aok patah kebelakang..koi tak nk aok jg mcm koi....belajar dari kesilapan sbb smpai skunk koi doa aok sentiasa bhgia dengan dia buat selamanya...
         Andai ini jalan yang tertulis untuk koi dengan dia,koi redho......kalau aok myanyangi satu hari nanti koi akan dapat merasa..sebab skunk koi tak dapat merasa ksh syg aok lagi...koi harap...koi akan terus mnunggu dengan hati yang tak berbelah bagi untuk koi pancing ksh syg aok buat koi walaupn hanya shari.....tu cukup memandai....
        Maaf kan koi S**** bukan koi tak dapat terima diri aok..tapi koi tak boleh..andai kita di jodoh kan..kita akan bertemu lagi bila allah menitikkan kembali pertemuan kita semula...dulu koi mula membuka hati aok mguji koi smpi koi dh tak blh nk buat apa....skunk aok mgemis semula apa yang dah jadi..lupa kan segala kata aok untuk koi malam tu....koi mintak maaf...
       Selagi aok x memahami koi..selagi tu koi tak boleh menerima semua nie...cuma koi pinta paham la koi...kalau 5thn yang lepas aok blh tgu koi...kenapa skunk untuk kita lebih paham antara satu sama lain aok tak boleh nak paham....
       Andai koi untuk aok...akan koi buka luas hati koi untuk aok..jauh mana koi melangkah pergi jauh dari aok...kalau dah tersurat untuk koi dengan aok...koi redho...koi terima...tapi bagi lah koi berpulang untuk koi bernafas tanpa d kongkong oleh sape2....

Thursday, 2 June 2011

OmG!!!!!!!

OMG!! adalah gelaran bdk2 Ofc kOi untuk sorg minah nie..nama btl dia L***...dah kawen ank sOrg....br je dapat naik pangkat jadi supervrs tu yang mcm kera kena belacan....Over gtu!!!..dia nie dlu sama level dgn kOi je...tp tu lah dpt pandai mgampu pe smua dpt la pangkat tu....so dalam Ofc aku nie dah tinggal brap kerat  je dah sbb br2 nie Eliza baru je bhenti dapat keje lain....sO yang tinggalnye...Anne yang cun n kuat ngs...Tikah yang cOmel kecik2 gtu..Wan yg mjd idaman Anne(sang kekasih...hehehe....)..nadia dgn rambut mayang mengurai hahaha...nadia nie br masuk 2minggu.....sO  jOm layannn apa kOi nk cte....

Dia nie sial cikit sebab pandai bermuka2...depan cakap lain belakang cakap lain....lg2 kalau ada geng dia..bOs kami yang gedik tu..sape lagi kalau bukan Kak A..janda ank 1..tapi bru2 ni dah selamat jd bini Owg..kOi harap dia ubah la perangai dia tu yang mulut main sedap rasa nak cakap..kO bajet  kO hot!!!..

Dengan mulut dia yang agak x mkn saman nie...belum lagi eliza bie bhenti dia dah kasi membe ktrg panas gan dia..ada kew tanya kat PA(ana) dia '' eliza dh bla blm'' pekatan BLA yg kuar dr mulut dia tu kami semua mmg tak dpt terima...sial punya ppuan....mulut mcm longkang...kO tu dah nk g haji/umah sO bwk2 lah btaubat....bak kata Ms kim..baik balik jaga telur je....Opssssssssssss....hahahahah...

OMG ni pn 1 bab...nie lagi 1 bab yang paling tak boleh d acpt oleh sape2 termasuk kOi....dia bajet dia bgu..br dapat naik pangkat cikit dah mcm cial punya perangai...cakap dia je yang betul..Owg lain semua salah....dah la tak pandai buat kerja..pastu main arah Owg je....Owg lebh pandai dari kO la MG!!..Owg semua bpendidikan kO apa....cuma kerja bank y entah berapa bulan je...sO dtg MP nk buat blagak semua kO tw....ideal Owg kata ideal kO...mana tak hangin wan dgr..depan Mr jO n kwn baik ko kak A..ko adalah yg tbaik...tapi hakikat sebenar kO tak sedar diri kO tu bawah tapak kaki cina je..cian kO kn....kO pn kena buli gan dOwg jgk..huhuhuhu.....

Dia nie kn....1 satu perangai dalam Ofc...klu tak bcite pasal ank gan laki dia mmg tak sah kOt...bOsan hari2 dgr bda yang sama......yang jd pdengar setia sapa lagi klO bukan wan n tikah..ska sgt dgr cte dia...klO Owg cte pasal Owg kena langgar..dia pn ada cte...klO cte pasal kena sunat..dia pn kena pnh kena sunat...haa 1 lagi...laki berOk busuk pn nk cte kat Owg apa punya bini  mengaib kan suami dia nie...suami punya baik...anak jelah aktif gla...tp tu lah ujan Allah nk bg kat dia tapi smpi skunk dia x sedar bda tu semua...dOk Ofc mgeluh asal ank dia..klO 1 hari nnt Allah tu nk tarik pemberian dia..br kO tw OMG!!!!.....

sO dalam Ofc kerja dia mmg nk cari salah Owg yg dia sndr x tw apa salah Owg tu....main serang je....bila dia salah...bOleh plk dia duk diam tkulat mcm ala2 siput babi mcm tu...dia nie dengan uma asik nk cr slah umah je..padahal salah dia...uma tu dh bgtw apa yang patut dia tw..tapi bila smpi time salah pada uma..smpai ngs minah india ala2 kajol nie d buatnye....Eeeeeeeeeeee i hate MINAH GEMUK x sedar diri nie.....


Baru2 nie kOi cuti...kOI  d letOpkan dgn cte pasal kOi kena turun bawah g kat deptmnt Visa yang tak ada kena mgena dgn bidang kOi..bOdO pnya MP....dh nk lingkup buat lah cara nk lingkup....tp kOi x puashati...apa pun koi kena tya n sapa yang mintak kOi d turun kan.....Owg klO dh busuk hati mcm OMG!! ni smpi mampus pn dia mcm nie...OoOoOo..kira dia x puashati la kOi sembur dia pasal FBoOk tu ekk..sO kO guna kuasa bOs mrangkap kwn baik kO untk buat taik kat kOi la,,,gampang punya MG!!....sO tanpa dengar sebelah pihak kOrg terus mOve kOi kat bwh...


KOi msk Ofc dgn harap tGu MG bg tw bru koi nk sembur....tapi dia buat tak tw je..buat mcm dia takde d masa kejadian....ala mcm  xcdnt...ada owg xcdnt tp owg tu lari haa Mg tu mcm tu la....sO bila Go dtg bg tw kOi kena pindah..mmg berasap la...kOi terus derct tanya Mr Jo knp kOi kena turun bwh..sO msg2 x tw nk jawab apa..


kOi kena terima sebab kOi kena pikir banyak..kOi ada tanggungjawab....kOi bukan asal dr cini...lain klO kOi duduk dgn fmly..umah sewa tiap2 bulan kOi kena byr...satu2nye harta yang kOi ada kete WQX kOi...nk kena byr tiap2 bln..servis pe smua....kOi g keje bukan pakai air..smua nk bduit..sO kOi kena terima dengan hati yang terbuka....mungkin ada hikmah yang dOwg buat kat kOi n kOi mgharap d iringi dengan dOa mak ayOh kOI...amin.....

Kekadang koi tak paham knp dia busuk sgt hati buat Owg mcnie...sana cini dia buat hal, dia tak pikir bila dia buat Owg..Owg tak kn mudah akan maaf kan dia...pada kOi  biO je apa yang dia nk buat, buat masa skunk..ada masa dia tersungkur nanti...sO kita sama2 tgk k...

Pada adk Qu yg masih lagi stay keje kat deptment accOunt n mp...kOme harap kOrg epy2 keje n jgn tensiOn2 k...kalau kOrang rasa dia ada buat hal,settel mOlek2...jgn jadi mcm kOme k....

LuRvE u All..Mmmuahh....:)

DiNg dOng....DiNg DoNG.....dh mcm tekan loceng umh dah aku nie hehehe

mOrNiNg!!!!!

Tgk2 jam dah pukul 830am,,patut la sedap je tdo...tgk2 dh cerah......alamak dah lewat nk p keje..koi pn apa lg  cept capai towel mand ala2 kadar gtu..hahaha....bsiap dgn matlamat agar pushcard tak merah...koi pn capai kunci dengan m'drive Myvi kesyg koi dgn bhemat...huhu kuar2 umh terus jam kat pandan indah..aduhhhh!!koi  mula la nok pikir jalan singkat..huhuhu.....sama ada nk terus bgasak dalam jam atau koi nk buat pusingan U...sabor jelah sabtu pn jam....ni gara2 g Bulatan Kampung Pandan la nie...ala kadai makan tepi jalan tu....mst dema smua tahu kn....dgr owg2 tua(owg lame la senang cakap kang mjuk plok pgl tua) nyanyi and poco2 gtu...best weh layan jiwa owg lama bajet muda nie..hahaha...dari kol 10.30pm lepas koi pindah barang terus koi g sana dengan wok(fariha)mbe baik koi nie......so ktrg sampai kitrg duduk kerusi yang depan cikit sedap mata memandang....mtk menu ktrg bdua oder la apa yang tekak rsa nak makan...pastu tgu dlm 20 mnt air n mknan ktrg sampai..pastu bro yang tukang hantar mknan tu ad pas 1 note kat kami...hahaha....note pkenalan,,,hahaha....lawak la.....yang bro nie kenyit2 mata...kami nie dah kuat gelok pantang kalo bda yang mcm tak senonoh nie...yang muda nama Anuar yang tua nama Tengku Ismail..hahahaha..tengku la sgt kn....pastu ktrg layan2 lah dengan owg2 lama nie nyanyi mmg tak boleh bla...sore aduhhhhh!!..hahahaha...sendiri mau igt la....pastu tb2 je bro yang tak btauliah nie dtg kat meje ktrg...adoii hilang mood nak mkn n mgumpat...hilang la bahan nk gelok.....huhuhu..koi mls gat nak ambik port kat bro nie...yang skunk dalam otok koi C pakwe koi nie....dah kua mlepak gan rodong2(kwn) dia mula lah lupa koi..mmg tak msj la...grrrrrrrrr!!!ble koi ckp mamat nie dtg meja ktrg marah plk...yang dia semyap je buat apa..........so dh koi hangin gan dia koi pn masuk la dalam borak dowg nie...tw lh klo nak mgayat mcm2 bahasa kuar kn..tanya nama la apa la....akaun fb pn nak jgk.dia cakap dia driver pada tengku tu..ktg angguk2 jelh.....huhuhu...layan jelh..tp mmg tak lah koi nak bagi kan....mmg koi nie payah cikit nak mberi..tapi Wok nie bagi je kecian kot tegk muka bro nie..ciap marayu2 lagi...ciap mcm nak myembah bhala lg tangan dia..hahahaha....kami pn dah agak lama kat ctu...sok pn koi keje...tu yang koi lambat masuk keje nie..so...aku pn mmg mls nk buat keje....ak mintk nk blik kol 1230pm sbb nk kemas barang nk pindah umh..tapi dan lg kitg g kedai mkn lg 1 sebalah sana..sana budak2 muda nyanyi mmg best la sore..sje tukar angin sbb sbtu mlm ahd 21/05 koi gan pakwe koi lepak sana...pastu mlm ni koi sje nk lepak kat sna....ralik2 tgk dowg nyanyi ktrg tpandang bro nie gan tengku nie g kat kete....klo da kata tengku jadi driver bajet kete besau la...tapi..hahahahaha...alamak saga lama je..adoiiii..mmg kena rejectshop la...so mls nk ambk tw ktrg bla la..sbb mlt dh buat isyart suh blik....sok plk koi nak cabut balik phang lg......Cutiii ...OMG!!!!