Tuesday, 19 July 2011

Musim buah dah tiba oiiiiii!!!

Haaaa korang nak tahu,musim durian dah tiba....kampung aku dah mula nak gugur buahnya,,hehe,,,bestNya...jangan jelessss...
Baru2 nie aku balik,,waaa syokkk tu...sebab my dad buat umah baru kat kampung lagi membuat kan kami berkobar-kobar nak balik kampung...sebab umah tu baru2 nie dah 90% dah siap..tgu anak-anak dia balik je cat umah..(sape lah anak2 dia tu ek..hehe)ok boss tgu weekend...
Sabtu tu aku sampai dah petang,tapi aku nak balik jugak sebab mak aku tak ada kat umah.dia ada kat kampung....so sampai umah aku tukar seluar..tgu my dad ciap sembahyang br kami gerak balik....lagi bertambah meriah bila Keluarga abg sepupu aku balik juga,tak lah kami je menikmati durian gan maggis tu kan....
Haa nak aku nie balik kampung pagi sebab nak g tengok ekor kembang atas pokok tu lah..asik makan buah j...belubang buat dak dia...ish..ish..ish....so bila ada lebih tu,mak aku jual lah pada sapa yang nak beli..tak mahal la....5/4 biji rm10 je..ok lah kat kampung kan..bukan kat kl rm7 Sekilo...gila apa....
Hari pun dah nak senja,kitaorang pun balik umah...hmm sebelum balik tu aku call lah C abi aku nie tya kat mana....pastu dia cakap nak durian..kesian plk kan..aku gan mak pun bawak lah balik untuk dia....tapi lagi tak boleh bla..suh aku hantar malam-malam buta kat jambatan temerloh..nasib aku nie ada rasa syg...aku hantar la....
So..pagi-pagi tu,aku memang bangun awal sebab memang nak ikut mak aku balik kampung sebab nak kutip durian...smpai je kampung..peahhh banyak sangat gugur..aku siap nyanyi2 lagi sonok sgt,,pastu mak aku mjerit...pesan jangan lama2 nanti buah durian gugur..terus aku kutip cepat2..dapat lah penuh 3 kali kete sorong..puas hati..terimakasih pokok durian sebab berbuah n terimaksh Allah sebab bagi kami rezeki lagi...
Pastu mak aku pilih yang mana elok untuk jual,tak dan pn sejam dah ada owg singgah nak beli...hehe...so bila berdepan dengan dowg nie mcm2 ragam lah.nak murah la apa lah.....5biji Rm10..mahal apa..klo kat kL...tak akan dapat 5biji..apa yang kami longgok alhamdulh semua laku..rezeki....
Kira dah tengahari aku dengan mak pun balik la..sebab kol 3/4 aku dah nak balik Kl.....kira2 dalam otak aku,,minggu depan aku nak balik lagi..hehehe......tapi bawa c dia......

No comments:

Post a Comment