Thursday 28 July 2011

sambunggg....Al kisAh HaRiMaU MaLaYa....



Heloo...heloo..heloo...what up's!!!! jom smbg cte aku yg lepas....






Kisah d sambung bila dah abs menontonNye...


Abis je keje aku terus pecut kuar ofc mnuju ke lrt.sebab dh janji dengan aminah nk jumpa dekat lrt chan sow lin,sampai je aku kat lrt hang tuah...amboy...nie lrt runtuh kew apa...upenye pyokong harimau malaya dh stanby tgu lrt nk ke bukit jalil...huhuhu.....termasuk lah aku...
So,walau mcne pn aku nekad nk redah masuk dalam perut lrt nie...huhu so aku bjaya membolosiNye...so memg padat lah,so aku sampai je lrt chan sow lin,peahhh mana lah ct aminah nie...so ak call bru lah jumpa..bincang2 kalau macam nie aku dengan fariha tak akan lepas masuk nk kew bukit jalil...so aku call my frenz fariha suh dia g lrt pwtc..sebb ctu itu je jalan yang ada...kalao nk tgu kat lrt chan sow lin mmg smpi kol brap...so kami naik lrt mnuju kew lrt pwtc jumpa d sana...
So kami terus menuju kew lrt bukit jalil...siap boleh duduk lagi..hahaha....kecian owg lain...memg padat dengan manusia lah...semangat kita myokong harimau malaya..bayangkan 90ribu yang hadir....mbanjiri stadium Bukit Jalil....
Sampai je kat lrt Bukit Jalil,nk masuk plak satu hal,mmg ramai dengan sorak kan yang membuat kan owg lain turut serta myorak..so aku jd leder la bwk bdk2 nie..hahaha....nak masuk kew stadium kena tempuh pintu lrt Bukit Jalil dlu,siapa yang ada kad pergi balik kew bukit jalil ada haluan yang tersendiri dan touch n go ada halaun yang tsendiri...so fariha dah terpaksa pisah sekejap...aku dengan ct aminah still sama...so aku dengan dowg semua mnuju kew stadium dengan bpimpin tangan...haa boleh bayang kan.,,hehe..so aku nk beli jersi harimau malaya untuk aku pakai n untuk my dad....
So jumpa la...1st aku g beli tiket aku tanya rm45.00 g time masa plawanan dh turun jadi rm25.00 haha..pe lgi dh beli sarung la weeee...hahaha...semangat....
C fariha nie lapa plok...so g mkn dlu....owg lain dh b'asak masuk stadium...kami dan lagi bposing...n mjdi bahan bukti untuk d send kew pada owg sepatutnye...hahaha....so bila settel je isi perut aku dengan dowg b'gasak masuk..haa ambik ko..stadium dah penuh....adoiii tensoinn!!!...ahh aku tak kira...nk juga msuk n tgk dengan jelas.....blari2 nie masuk pintu pagar n serah tiket...so bila masuk mmg tak akan ada kerusi yang kosong la,aku pun tarik c fariha dgn aminah cari tempat lain..dah btangga2...tangga dengan tingginye...adoii...so aku pusing half stadium masuk jgk ikut cela2 owg...siap panjat kerusi langsung..siap pakcik yang aku halang nie naik bengang dengan aku suruh bganjak sebab dia tak nampak...so ada mamat kat ats2 nie suruh naik..sebab ad kerus yg kosong..ahh dengan muka yang cun,aku pun naik la..ad yang ofer duduk atas riba la..gila apa....hahaha...so aku suruh fariha dengan aminah flow aku.,,,dengan bantuan dowg aku dengan dowg dpt duduk....tw dak abi aku ne mmg mgamuk la....
Haa ada plok dalam stadium tak ada line,,,aduh mcne nie...so perlawanan pun bmula,,,aku pun pe lagi bola..depan mata kan..sedangkan dalam tv pun tangan tak pegang hp ini kan plak depan mata...sori tw B...jp je...Dengan bebekalkan sorak kan...nyanyi lagu negara ku mmg happening...stadium tu pnh dengan baju warna kuning hitam dan biru merah je...jersi merah xada pun..hahaha...
Bermacam2 aksi yang d tjukkan,dengan gol yang bbhyaa nasib la pjaga gol kita tu ter hebat,tapi yang tak puas hati pmain singopre nie asik sakit je..kat blagak sangat mampu bermain atas rumpat..nie cikit jatuh n saja2 buat lengah kan masa..ahh geram...
Aku nie dengan memberi tumpun yang cukup...siap bsorak sampai nk tercabut anak tekak dah nie...siap mjerit2..tepuk tangan lagi....hahaha...dah tak hirau dah aku duduk tepi sapa.....so separuh masa pertama baru je blalu....
Pemain semua brehat, so aku dengan fariha n ct aminah pun pe lagi kan..posing la....n ada owg datang jual bugger n air..hahaha...tapi tak beli pun kami dah ciap2 beli kat luar td...lapo weh tadi makan tgesa2....so tak lama lepas tu permainan pun di teruskan....sorakkan x akan d lepaskan...pemain semua nye semangat nak menang...malaysia mdahului singapore bila safee sali mejaring 1 gol untuk malaysia pada 57 mint dan sygnya apabila 13mint berlalu  singapore berjaya menjaringkan gol  penyamaan melalui Shi Jiayi pmain singapore. dan 20mint pelawan pemain harimau malaya tidak mampu nak mjaringkan 
gol lagi dan sekadar mencacat keputusan seri 1-1 menbawa kekalahan agregat 6-4.
So tak apa lah apa aku,dowg semua dah buat yang terbaik...kami tetap happy...n berpuashati....so mana boleh tunggu la,dah abis kami gerak keluar stadium nnt takut tak lepas kuar ramai owg....kami mcm biasa la bpegang tangan so aku yang bawa dowg keluar..nk sampi kew lrt semula mmg byk sgt halangan..eh bagi kami xdnye...hahaha...gasak je ramai2 tu...tapi 1 je kena jaga...dari kena raba...dowg nie mana pasel gat..huhuhu...dalam sesak2 nk ke lrt..kami tetap boleh bposing taw..huhu....so kami teruskan pjalanan ke lrt sebab dah jadi kelam kabutnye kami dah kew jauh sana nu,,sebab td kami g jauh nk cari tempat duduk..so kami kena g tempat mula2 kami masuk...huhuhu...so sampi je kew pintu lrt dgn tak boleh masuk sebab kat ats dh penuh,n kami still tunggu bila pintu dah buka..yaALLAH btolak2 sampi yang ada budak kecik mnangis2...dowg mjerit sebab bdk2 dah nagis...
Haa dapat je masuk lrt lepak duduk,bg dowg masuk dulu....
Sedang molek aku tgu lrt n terpikir kenapa handphone aku nie diam je...aku cuba call Abi aku amboii x angkat naik lengoh dah jari duk tekan no dia...so aku pun bengang la dia x angkat2..aku terus off..pastu alamak on semula la,mak aii banyak gila masuk SMS n MISSCALL dari Abi aku..aduhai..agak dah mmg bgaduh la kjp lagi.....bukan salah aku,dah line xd...ayat dah sedih2 dah dia b...sampai cakap aku lupa dia bila jumpa bola...Abi nie..mne ad la......smpi kew sudah aku call tak angkat..sampai ke umah dia x angkat..geram plk...
Dalam kol 12.30am aku cuba call dia angakt cakap tetido kat RNR temerloh...aduh abi nie....jgn la buat mcm nie...so mmg tak msj dh la....smpai kol 6pg td...so xd pa lah semua dah ok...selamat pun aku sampai umah...plawanan harimau malaya dengan singpore pun dah muktamd yang harimau malaya kita kalah..tapi tetap bpuashati n ada masa n kesempatan kami nak lagi...chill.....

No comments:

Post a Comment