Sunday, 24 July 2011

Sambungggggg...musim buah....

      Waaa best tu baru2 nie aku balik dengan C abi aku...jumaat mlm  aku gerak balik dalam kol 10 sebab C abi aku baru je abs keje kol 730 sampai s.alam....so nak kuar semula ke Kl mmg jem...so aku bagi la rest dulu cian dia,,,
      So,aku gerak dari umah dalam kol 1O mlm, aku drive umah sewa aku sampai umah kampung...C abi aku best je tdo...cuaca plak sejuk je kan...so tak pelah..cian jgk kat dia sebab letih...
      Sampai je kampung aku tengok umah aku dah gelap...memg lah dah gelap..dah kol 12,dah terang2 mak aboh aku dah tido..aboh plok keje kol 4pagi nanti.Dan2 je sampai hujan lebat terus...Aku ingat nak bukak pintu belakang, C abi aku pun ikut jugak...tak sempat pun...aku dah jumpa katak..hahaha..mjerit d buatnye,,,C abi aku agak2 lah gelaknye..dah la tu..eee...geram...
       Tak lama lepas tu mak bukak pintu....So salam semua...perut nie mmg lapar lah...bukan apa sebab tak makan pun gerak tadi...sebab nk cepat sampai...Kami pun masing2 buat halaun masing2,,,C abi aku kena tdo luar,tak kan  nak tdo dengan aku kot..wawawa...hehe..(gatal).mak dah pesan sebelum tdo..sok pagi kena bangun pagi2 sebab nak bawak C abi aku nie g b'urut badan,,,
       So kol 7 pg tu aku dah bangun dah,,tgk abi aku nie tak bangun lagi,,memg ad kesempatan la nk mgenakan dia,,,jeng,,jeng....dia pn bangun ciap semua...Aku pun gerak balik kampung g hantar C abi aku nie b'urut dulu....dah ciap semua dalam kol 11...cian aku tengok dia,,,semua sakit,,mmg la dh badan tu tak pernah nak b'urut lagi plak asik keje je...nanti dia cuti aku bawak dia balik kampung lagi..sebab kalo nk berurut nie kena 3kali...baru ok...
       Dah ciap tu aku gerak balik kampung,sampai tu mak aii banyaknye buah durian gugur..C abi aku nie memg suka sangat la,,sampai tarik aku nak ajak teman dia g kutip durian..hahaa....adoii mcm budak2 plak dia time tu...
       Pastu mak panggil makan dulu,kami pun masuk umah dah settel kami terus g kutip durian...dia siap tolak kete sorong lagi...aku plak jadi juru gambar tak bbayar...cian...Abi2...aku rasa happy n bahgia sangat time tu...dah bkeping2 gambar dia aje dalam kamare tu..ahh tak adail..hehe...ciap je kutip durian,kami g kat pokok manggis plak....byk dapat...C abi aku nie kenapa yea,,,suka je dia..aku rasa dia blik kampung hilang rasa segala masalah...settel je...air plak xd..kami g sungai...amboii mmg best la,dah lama tak g sungai...g ambil air nak masak,buat minum...lepak jap dengan mak n C abi aku tepi sungai....
      Tengok jam dah kol 2petang,dia pun ajak aku balik umah sana nak mand..so kami balik n bawak barang sekali..sebelum balik kami kena beli beras dulu.nnt nak makan xd beras plak....sebelum tu kami g pusing2 kampung dulu ajak C abi aku nie  g Gunung Senyum..haa best..ciap bgambar lagi..nant aku upload yea,,sebab gambar2 semua kat hp C abi aku....
      Sampi semula umah kampung aboh dengan mak dah ciap makan,kami second round.huuu..hidangan makan tengahari Ikan patin gulai masam,sampai buah macam sayur bayam n ikan goreng peahhh mmg laju lah kami kami...tgk C abi aku..btambah2 mkn....aboh pun dah nk masuk keje kol 4...hari pun nak ujan...mata plak ngtok..C abi aku plk lagi tak cukup rest sebab kol 830mlmnye nak naik keje semula..tak lama kawan2 aboh aku nie datang nak kami durian,tak lama ujan lebat..ahh lantak lah dowg..aku ngtok..baik aku tdo...aku dah tau..balik nanti mmg aku drv lagi...abi aku nie tw jelh...mmg bcuti btl...hehe...aku tdo kjp je..dah C abi aku nie kaco..eee geram btl...dia kaco aku dia plak boleh tdo...ujan dh sidang,durian byk gugur tapi tak dapat pun ke ktrg sebab kwn2 aboh dh g kutip dlu dalam hujan tu...
      Kol 5 aku pun gerak,mak pun dah 2 kali halau kami balik..hehe(gurau je)risau C abi aku nie nk keje plak,so kami gerak dengan berhemah...molek je kami nak balik Sebiji Van nie makan jalan kami...uittt abih setmire belah aku bawak nie pecah,C abi aku nie suh berhenti dia panggil drv van tu..pakcik dah upaye...dia mmg tak ngaku salah...mmg bengang la...nk aku ganti rm300 1 set mmg tak lh...pe lagi aku call aboh,aboh suh kawan2 dia dtg jgk...wajarnye mmg bda tu cikit je...tapi diah salah dia makan jalan owg tak kan aku nk diam je...so kwn2 aboh semua g jumpa owg tu,dia ckp mmg salah klo ikut kedudukan jalan tu..ehh tak,,dia x ngaku...mmg kita jgk salah..so mintak ganti rugi la,,dia ckp tak akan bayar..lagi2 ada owg yang tak ada d tempat kejadian pun turut myibuk..ckp sama2 salah,tukar sama2 sendiri..C abi aku nie bengang la...dia ckp la ad kat tempat kejdian kew...kautim2...kawan2 aboh suh mintak half dari harga sebnar...so aku mgalah la...mintak rm150.00 tak mampu jugak...sebab dia cakap kalau dia bayar setmire dia rm40 sape nak bayar...pakcik nie...arghhhh....so aku mintak rm100.00 so dia bg la...
     Settel,aku jumpa aboh kat balai..dengan kawan dia yang td,,,aboh pun bengang je,,,kalau ikut kan owg tu xd cukai jalan,jalan owg tu kena nasib cukai jalan dia smpai 2012 bulan 5 so kawan2 aboh tak boleh buat apa la...hmm...
Kami gerak kol 6 dari balai,C abi kau drv aboh suruh dia drv....sampai lanchang aku plak...So dah sampai nak kew genting sepah C abi aku nie kol mbe dia jumpa kat genting sepah suruh ambik durian kami yang penuh 1 bonet semua abi punya keje la nie...mmg terbaik la bau kete aku nie..hehe..nnt abi tlg tw,,hilang kan bau durian tu...
     So,kami jumpa kat genting sepah,dowg makan...aku pun borak dengan tunang mbe abi aku,tapi kami nak kena gerak awal jgk nie..sebab nak cari makcik C abi aku dari indon datang malaysia..sampai kl dah pening mana lah hotel makcik dia duduk..pusing2 mmg tak jumpa...jam pun dah kol 11malam...C abi aku nie dah pening pale,,dia pun dah xd mood..kami gerak balik Cempaka....bwk turun semua barang,durian abi aku pun gerak balik S.alam....
     Pada aku,,walaupn banyak hal yang terjadi masa kami bercuti bersama,segalanye kami merasa..kegembiraan,gelak tawa,merajuk,susuh senang semua tanggung besama..tapi adakah masih kami bpeluang untuk kembalikan apa yang kami buat...andai kami masih ada jodoh,,alhamdlh...aku bsyukur...kalau dia bukan jodoh aku..aku doa kan dia sentiasa bhgia d cc insan pilihan dia...amin....

No comments:

Post a Comment