Sunday, 31 July 2011

hArI eSoK dAh PuAsA........:)

        bILA menerpa nye puasa mak dengan aboh la owg yang bpaling sibuk kat kampung n suruh anak2 dia yang tak berapa ramai nie balik untuk makan bersama2...Siap banyak kali nak pastikan yang anak2 dia nie balik tak....aku nie dah memg kejenye balik,tapi baliknye tak tau lah bila,,,abg aku yang sulung dah mmg balik awal lagi dengan fmly dia...yang abg aku yang tengah mcm payah cikit,nak tgu aboh  call bru nk balik...so aku abs keje kol 1 hari sabtu,abg aku yang tengah nie pun balik setelah aboh call,so kau patah semula la balik umh,ingat aku nak gerak balik guna transport awan je,kete aku kat Abi aku...so kol 2 lah aku gerak sampai kol4lebih..
          Sampai je aku terus balik kampung sebab mak dengan aboh kat kampung....tapi masa tu abg aku yang sulung xd...balik umh akak ipar aku..seronok jgk kumpul 1fmly,lgpn kami b'3 je..tak ramai...membuatkan ramai n kecoh sebab adnya C kecik tu...Hari ahad planing aboh nk bakar ikan..peah..dengar dak Abi aku sibuk nak ikut balik jugak,so dia balik ahad...sampai kol 8pagi sedangkan pg kol 2 tu balik smpai kl....abi2...
          Lagi lah meriah,so angah ni plak nk bawak awek dia balik,tapi xnk suruh tido kat umah..pelik btl...nk suruh naik bus nanti takut hilang/sesat..nk suruh tumpang abi aku dia gerak pg...hmm last2 mrajuk...wawawa..pjuk la aok...huhu
So,pagi semua dah tak ada kat umah...balik mandi umah sana.tinggal aku,abi aku,c kecik mak dgn aboh je...angah pg2 dah blik sebab nk basuh baju,,,,along dgn akk ipar nk balik mnd sbb bju x bwk blik kg...c kecik plk xnk ikut mak dgn ayh sebb dh ad nenek..lg tak hirau kat mak ayah dia...
          Bila semua dah ada,buat keje masing2 la..aku dengan akk ipar basuh ikan...along dengan angah panjat pokok manggis,abi aku tdo..hahaha...cian sbb x cukp tdo...mak aboh xd apa..ok je...c kecik duk membuas,,,,adoii....tak lama aku g kaco abi aku pun bangun,,,sengan sbb umh owg...dia flow angah g ambl buah manggis...
         Settel bakar ikan apa semua kol 2.30 baru siap masak....lauk2 yang ad,,,huhu...ikan bakar (ikan talapia/kembong) cicah dengan kicap,gulai masam ikan patin,kerang rebus(abi bawak)peah memg cedap la mkn tghari tu..perut masing mmg semua mbuncit la...hahaha
         Lauk yang lebih tu aku,abi ,angah n angah bwk balik untuk awek dia..sebab senang nk bsahur nanti..huhuhu....aku dengan abi gerak balik kol 4....sebab dia nk keje kol 8mlm.angah balik plak lepas tu..along balik isnin sebab Johor kan cuti.....mak aboh kami balik dlu yea...nnt ada masa puasa kami balik lg..isyaallah sebab mamat nie tak boleh d bw bjanji sebab kejeN malam..hehehe...
so my brother n sister n law...see u masa raya ek...hehe...mmuahh...

No comments:

Post a Comment